fyra viktiga saker: grannar, godisfritt, vävar och flytt.

hej!
Nu har jag tid för ett lite längre inlägg, så att jag måste få prata ut om fyra saker som har hänt eller jag har fått reda på ska hända sen...
-grannar: idag var vi hos våra nyinflyttade finska grannar! det är föräldrar, en 11årig tjej, en 7årig tjej, och en 3årig kille. vi åt jättegod pasta och pratade svenska med föräldrarna och franska men barna (ja, det är lite kul, för att flickorna går i samma europeiska skola som min syster och jag) vi klättrade lite (okej, mycket) på deras lilla klätterställning, blev jagade av lillebrodern som ville killa oss under fötterna... ja, för han var väldigt busig, men väldigt söt. han lyckades skrämma slag två gånger på sin (och min) mamma och sin (och min) mamma när vi trodde att han hade sprungit ut i gatan, när han "bara" hade lyckats få upp ytterdörren och hade smitit in i trädgården...
-godisfria året: den 1a februari i år bestämde jag och min tvilling och min bästis/kompis oss för att starta ett godisfritt år, och på så sätt få 1200kr, 120€ om ett år, om vi klarar det!!! och de första månaderna är svårast, nu har vi klarat hela första månaden!
-vävar: häromdagen gick jag på en utställning som gick i svenska kyrkan i bryssel, som hette "gud ... nånting"
okej, jag kom inte riktigt ihåg namnet... men det handlade i alla fall om två kvinnor som visade upp sina verk (mest vävar) . det var en kristen och en muslimsk kvinna.
den kristna (Silvia) gjorde riktigt svenska verk med björknäver och vitmossa, samt vargar.och den svenska skogen.
den muslimska  (Regina: [email protected]) jobbade på det abstrakta med stora, färggranna mönster. Jag gillade speciellt en väv, och det visade sig att den hette samma sak som jag (sara) och var den första av de tolv vävarna hon gjorde (!)
tyvärr kunde jag inte köpslå om den, för att den kostade 48 000 kr, men jaja...
-flytt : vi ska bestämt flytta om ett år.ugnefär. vi ska prata med vännerna som säljer det och hoppas på ett bra pris!
Sen är det bara en hake...min tvilling och jag måste dela rum. vi stökar mycket och skulle behöva utrymme
och dessutom är vi i vårt rum väldigt mycket .anledningen till att jag skrev så där var att min tvilling och jag försöker att vinna kampen om det största sovrummet.mot föräldrarna.
hoppas du läste detta och inte tog för illa upp, pappa!
jag gillar dig i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0